SPECIFIEK LEERCENTRUM 467

Binnen het specifiek leersteuncentrum 467 wordt leersteun geboden aan scholen met leerlingen met motorische (type 4), visuele (type 6) en auditieve beperking of een taalontwikkelingsstoornis (type 7).

Het team type 4 biedt Leersteun aan 540 kinderen met (neuro) motorische problemen in het gewoon onderwijs, met een verslag gemeenschappelijk curriculum, een IAC- of OV4-verslag. Samen met de school zoeken zij voor gewoon onderwijs, een passend antwoord op de onderwijsbehoeften van de leerling , leerkrachten en hun schoolteam. We willen hen sterker maken in het omgaan met de specifieke onderwijsnoden van deze leerlingen.

Het ondersteuningsteam type 6 biedt ondersteuning aan een 160tal kinderen/jongeren met een visuele beperking in het gewoon onderwijs, met een verslag gemeenschappelijk curriculum, een IAC- of OV4-verslag.

Het ondersteuningsteam type 7 biedt ondersteuning in het basis- en secundair onderwijs voor kinderen en jongeren met een spraak-taalontwikkelingsstoornis en voor dove en slechthorende kinderen en jongeren. Het vertrekpunt voor ondersteuning is het communicatief functioneren en de impact hiervan op het leren en de ontwikkeling.